مرفهین بی درد خود را از انتخابات کنار کشیدند

کاظم صدیقی: سیر غذا نخورید، پیامبر همیشه سیر غذا نمی خوردند 


۱۴۰۲/۱۲/۲۵ - ۱۶:۴۷ | کد خبر: ۴۲۲۷۴ چاپ

کاظم صدیقی، امام جمعه موقت تهران گفت: سال به اتمام می‌رسد، در پایان سال محاسبه سود و زیان است. روزهای آخر اسفند است. آن چیزی که بهاران ماست وجود نازنین امام زمان است و نکند ما از یاد ببریم.

کاظم صدیقی: سیر غذا نخورید، پیامبر همیشه سیر غذا نمی خوردند 
کلانشهر:  حجت‌الاسلام کاظم صدیقی، امام جمعه موقت تهران در خطبه‌های نماز جمعه تهران این هفته تهران با بیان این‌که همه عبادت‌ها و اهتمام به امور مسلمانان و ترک حرام‌ها خودش یک عبادت است، گفت: ترک بعضی از کارها عبادت است کما این‌که انجام برخی از کارها را انسان چوبش را می‌خورد.

اهم اظهارات خطیب این هفته نماز جمعه تهران،  را به نقل از ایسنا و ایلنا بخوانید؛

*روزه بر عموم موحدان عالم مکتوب است، حال چرا؟ چون که تقوا داشته باشید. در نمازها وصل به علی و اولاد می‌شویم و قطره ما به وجود بی‌کران اهل بیت علیهم السلام اتصال پیدا می‌کند.هم روضه در روز قیامت شفاعت می‌کند و هم قرآن. روزه جان را سیقل و صفا می‌دهد. روضه تولید تقوا می‌کند.وقتی دل، دل شد، خانه خدا شد قرآن بر این دل نور می‌دهد و شفا می‌دهد.

*خدا در دلهای شکسته است، وقتی دل شکست خدا در آن خانه می‌کند. سیر نخورید، پیامبر همیشه سیر غذا نمی‌خوردند. نکته بعدی این است که روزه دل‌های موحدین عالم را باهم یکی می‌کند. یکی از برکات ماه مبارک رمضان ایجاد وحدت و اتحاد است.

*تقوا هم توشه است هم لباس است. لباس نشانه اجتماعی بودن است. بدن ما لباس ماست و لباس روی بدن ما پوشش است. وقتی روح از بدن ما که لباس است جدا می‌شود چه لباس بر ما پوشیده می ‌شود؟ خوشا به حال کسی که آبرومند می‌رود.

*سال به اتمام می‌رسد، در پایان سال محاسبه سود و زیان است. روزهای آخر اسفند است. آن چیزی که بهاران ماست وجود نازنین امام زمان است و نکند ما از یاد ببریم .

*{با اشاره به نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری به نام رشد تولید و مهار تورم}: رهبر انقلاب می دانند که اگر اقتصاد کشور و چرخ تولید راه بیفتد، خیلی از بگومگوها و دو قطبی ها و بهانه جویی‌ها کنار می رود.

*{ با اشاره به حضور رئیس جمهور در نماز جمعه امروز تهران}: چند نکته را درباره مساله رشد تولید و مهار تورم در محضر رئیس جمهور بیان می کنم؛ رئیس دولت با حضور مستقیم در بنگاه های تولیدی و انجام اقدامات موثر و پیگیری های مستمر توانست بالغ بر ۶ هزار بنگاه اقتصادی راکد یا نیمه فعال را به بهره وری و فعالیت برسانند که این از پیروزی های خوب است چون به جای تاسیس کارخانه، بیماری کارخانه ها را درمان کردند.

*راه انداختن ۶ هزار بنگاه تولید در کاهش بیکاری اثر دارد؛ در این دولت نرخ بیکاری رو به کاهش است، به طوری که در برخی از استان ها در اثر رشد تولید، افرادی برای کار نبودند و ۱۵ هزار نفر را از استان های دیگر جذب و مشغول کردند.

*با فعالیت های دولت پیشرفت های خوبی در مساله نفت و معاون زیرزمینی حاصل شده است، به اعتقاد کارشناسان مساله نقدینگی از عوامل تورم است که دولت توانست نقدینگی را از ۴۲ به ۳۴ کاهش دهند. همچنین نرخ بیکاری کاهش پیدا کرده و تا ۷.۶ درصد رسید در حالی که نرخ بیکاری در دولت های قبل بالا بود.

*اختصاص صد در صدی بودجه عمرانی از اقدامات قابل قبول دولت است. در دولت های قبل بودجه عمرانی را کم دیده و به سایر نیازها توجه می کردند اما در این دولت مساله عمران و آبادانی مورد توجه قرار گرفت.

*استمرار سفرهای کاری رئیس جمهور به استان ها باعث گره گشایی مشکلات و انس با مردم و شنیدین درد مردم از زبان خودشان شد. از جمله اینکه تصمیم گیری در سفر بندرعباس برای رفع مشکل ۳۵ ساله کردند.

*امسال سرمایه گذاری خارجی ۹۱ میلیارد دلار بوده که دیپلماسی فعال اقتصادی از ویژگی های دولت مردمی و ولایی است. همچنین به زلزله زده های خوی و سیل زده های سیستان و بلوچستان رسیدگی شده و رییس جمهور در میان آسیب دیدگان و دردمندان حضور پیدا کرد البته هنوز مشکلات وجود دارد و باید کمک ها ادامه پیدا کند.

*مقام معظم رهبری درباره انتخابات این تعبیر را کردند که حضور پای صندوق ها رای، حضور در میدان جهاد، مقابله با دشمن، شیطان بزرگ و بدخواهان کشور و آن هایی بود که دوست ندارند کشور ما مستقل باشد و مردم در تصمیمات کلی حضور داشته باشند.

*در یک سال گذشته تبلیغات همه جانبه و بی سابقه ای را از سوی دشمنان خارجی از طریق ماهواره ها و شبکه های مجازی و ضدانقلاب های داخل کشور شاهد بودیم که بر طبل یاس می کوبیدند که بگویند رای دادن فایده ندارد اما مردم ما فهیم هستند و به شایعات و تبلیغات دشمن توجه نکرده و استقلال و عزت و ولایت مداری شان را از دست ندادند.

*حضور عزت ساز حماسی مردم رشید و با بصیرت ایران در انتخابات، دینداری و ولایتمداری و بصیرت و دشمن شناسی و زمان شناسی بود و بر دهان دشمنان زدید.

*مردم علی رغم گرفتاری معیشتی در انتخابات شرکت کردند، قالب شور و شعف در انتخابات برای پابرهنگان وقشر پایین جامعه بود و مرفهین بی درد خود را کنار کشیدند؛ مردم با وجود مشکلات و گرانی ها و تبلیغات دشمنان در انتخابات شرکت کردند که  حضور ۴۱ درصدی جهاد مقبول و سرافرازی ثابت در تاریخ انتخابات بود؛ گرانی ها نیز به خاطر تحریم و سابقه سوء مدیریت است.

*جنگ غزه علاوه بر مشکلاتی که برای مردم ایجاد کرده، دو مساله را برجسته می کند؛ یکی جنایت بی حد و حصر آمریکا و نوچه اش اسرائیل است که در جنایت حد نمی شناسند. آن ها مردم بی دفاع را کشته، مریض های بیمارستان را مورد تهاجم قرار داده، کودکان را از بین می بردند. در غزه غذا و آب و دارو و امنیت و سرپناه نیست. جا دارد انسان در این وضعیت خون گریه کند.

*مگر مردم غزه انسان و مسلمان نیستند چرا دولت های عربی که نام خود را مسلمان گذاشتند، با اسرائیل قطع رابطه نمی کنند و برخی کشورهای خدازده به اسرائیل کمک کرده و به ضرر مقاومت کار می کنند؟ حضرت آقا به حق فرمودند که مقاومت به زودی پوزه و بینی اسراییل را به خاک می مالد؛ ان شاءالله چنین روزی نزدیک است و تبدیل به روز حسرت و پشیمانی برای کشورهایی می شود که به میدان نیامده و با کفار همراه شده، مسلمانان را تضعیف کرده و در خون کودکان سهیم شدند.